Thailand was een feestje

8 januari 2017 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

Zaterdag 10 december zijn we aangekomen in Bangkok. Wát een stad. Wát een mensen. In Nederland kan ik echt genieten van het zitten op een terrasje en het loeren naar mensen die langs lopen. Echter heb ik nog nooit zoveel verschillende, uitbundige en bijzondere mensen gespot op een terras als op Koh San Road, de beruchte straat in Bangkok. Deze straat vol winkeltjes, clubs, barren en eettentjes is bedolven met reizigers en mensen die de reizigers van alles willen aansmeren. Denk aan taxiritjes, emmers met alcohol, armbandjes, pingpongshows en schorpioenen. Ons een paar dagen vermaken in deze stad was geen probleem. Voor het eerst heb ik gezwommen in een zwembad op een dakterras van een hotel, met een prachtig uitzicht over de stad. Gaaf was dat! We hebben een fietstocht gemaakt met Co van Kessel, een reisorganisatie van een Nederlander. We hebben door straatjes gefietst waarvan jezelf nooit zou bedenken om dat op de fiets te doen. Het was ontzettend leuk om verschillende delen van Bangkok te ontdekken op deze manier. Onze Thaise reisgids verbaasde me keer op keer, toen ze er weer een Nederlandse zin of woord uitgooide. 'Pas op voor je hoofd' en 'Kijk, een eekhoorntje'. Geweldig!
Na Bangkok zijn we naar het eiland Koh Samet gegaan. Een gezellig eilandje met leuke strandtentjes waar je heerlijk kunt eten. Het weer was niet geweldig, dus een dagje strand zat er helaas niet in. Eigenlijk was het de hele maand in Thailand bewolkt en hebben we uberhaupt niet echte stranddagen/ zonsessies gehad. Een strandwandeling zat er wel in op Koh Samet, met halverwege een heerlijke massage. Die worden hier zoveel aangeboden. Waar je ook loopt, je hoort altijd wel een thais vrouwtje 'massaaaaaage' roepen.

Na Koh Samet stond ons een lange reis te wachten naar het volgende eiland: Phuket. Hier hebben we rond getourd op een scooter en verschillende viewpoints bekeken.

Koh Phi Phi was de volgende bestemming, waar we ontzettend leuke dagen hebben beleefd. Het centrum was gezellig en vol met leuke tentjes. Op het strand hebben we goede strandfeesten meegemaakt inclusief veel spelletjes beerpong en vuurshows. We hebben er een boottocht gedaan. Tijdens deze tocht bezochten we Monkeybeach, nog een bekend strand en zwommen we met plankton. Deze geven licht als je beweegt en zijn alleen in het donker te spotten.
Ook hebben we gesnorkeld met zwartpuntrifhaaien!! Het koste even om ze te vinden, maar wat was het gaaf om met ze te zwemmen. Ze zijn overigens niet gevaarlijk en heb  m'n beide benen nog.

Krabi werd onze volgende bestemming. Hier hebben we een paar dagen rondgehangen, maar door het weer konden we weinig uitvoeren.

Op naar Koh Phangan. Hier keken we al een poosje naar uit. 10 dagen lang hebben we ons hier vermaakt. Het was fijn om een poos op dezelfde plek te blijven. Zo  hebben we ontzettend leuke mensen leren kennen. Elke dag was het feest in het hostel. Maar ook hebben we heel wat feestjes bezocht zoals de jungleparty, de halfmoonparty en de beruchte Full moon party op New Years Eve. Een mega feest op het strand!! Ontzettend tof om een keer mee te maken. Aan waterpret geen gebrek op Koh Phangan. Zo hebben we de challenge gedaan. Een wipe-out parcour op het water. Wat hebben we gelachen! De slip'n fly glijbaan was een minder succes. Het begon zo gaaf, van een hoge glijbaan af vol adrenaline en daarna zo'n 3 seconden vliegen door de lucht. Maar dan; de landing. Die had ik niet onder controle. Nog een dikke week werd ik herrinnerd aan deze landing. Mijn linkerbeen was prachtig blauw en paars gekleurd, maar het was 't waard!
De waterpret ging op het eiland Koh Tao nog even door, maar dan in de vorm van regen. De eerste dag ging nog wel, de volgende dag was echter een ramp. Overstromingen overal! Net op tijd wisten wij de ferry richting Bangkok te nemen. Maarja slecht weer = hoge golven = zieke Nadja. En dat zieke bleef helaas nog even hangen. Nog een dagje op bed in Bangkok voordat we richting Cambodja gingen.
Thailand was een feestje opzich. Wat hebben we ons vermaakt! Dit keer wel op een hele andere manier dan de andere landen. We hebben slechts een klein deel van het land kunnen zien, dus wie weet keren we nog eens terug. Voor de komende weken staat Cambodja op de planning! Zin in!!

1. De coentjes:
    8 januari 2017
    Weer leuk om je verhaal te lezen . Blijf genieten!! Fijn dat je het zo leuk hebt, liefs de coentjes
  2. Mariehartje:
    9 januari 2017
    Hiiii topper,

Heerlijk om weer te lezen. Have fun en we keep in touch. <3

XX
  3. Maria:
    10 januari 2017
    We hebben veel contact met elkaar maar het is ook altijd leuk om je verhaal te lezen.
    Liefs pa en ma
  4. Clara:
    10 februari 2017
    Mooi verhaal, alle feesten meegemaakt, wat wil je nog meer als je jong bent!
    Ondertussen weer helemaal fit Nadja? Jij ook gefeliciteerd met je kleine neefje!