Weet je dat Laos....

27 februari 2017

Hé hallo!
Hier de nodige informatie uit Laos.

Weet je dat...
- ...Laos het 6e land is van onze trip door Azië? En dat we nog steeds geen genoeg krijgen van het reizen?

En weet je dat
- ...Laos het meest gebombardeerde land ter wereld is? Tussen 1964 en 1973 was er een 'geheime' oorlog gaande waarbij de Amerikanen voornamelijk de bommen dropten die ze niet voor Vietnam gebruikten. 9 jaar lang werd er om de 8 minuten een bom gedropt. Vandaag de dag ontploffen er nog steeds bommen, voornamelijk op het platteland. Dit brengt vele bewoners in gevaar.

Maar weet je ook dat
- ...Laos de grootste waterval van Zuid-oost Azië heeft? Tijdens een kajaktour hebben we deze kunnen bewonderen.

En dat
- ...Er nog veel meer mooie watervallen zijn? Tijdens ons bezoek aan het plaatsje Don Det hebben we een paar bekeken. Ook in Luang Prabang was er één, met heel helder water.

Weet je dat
- ...We bij de 4000 Islands de zeldzame irrawaddy dolfijn hebben gespot tijdens het kajakken?

Weet je al dat
- ...Ik mezelf nuttig heb gemaakt tijdens een avondje werken in een bar/restaurant? Het was leuk om weer eens te bedienen. Dit keer geen schnitsel de Herberg maar happy pizza's en brownies.

Je weet vast wel dat
- ...Er in Laos lekker gefeest kan worden? We zijn naar een festival geweest, waar de lokale bevolking heerlijk genoot van de livemuziek en een biertje. Wij feestten natuurlijk net zo hard mee!

Weet je dat
- ...We in Laos 4 dagen op een scooter hebben rondgereden? Met een gezellige groep mensen hebben we de mooiste uitzichten, grotten en blauwe meren gezien.

Weet je dat
- ...Ik tijdens mijn reis trotse tante ben geworden van Mace?   Ik heb hem via skype al even mogen bewonderen, maar kan niet wachten om hem in het echt te zien!

En weet je al dat
- ...Bowlen en tuben (ronddobberen in een zwemband) DE activiteiten zijn die je gedaan moet hebben in Laos? Wat hebben we hierbij een lol gehad!

Weet je dat
- ...We 2 dagen in de jungle hebben rond gevlogen? Tijdens de Gibbon Experience hebben we heel veel kabelbanen genomen door de jungle en sliepen we in een echte boomhut. Dit is één van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb!!

Weet je dat
- ...we vanuit Laos met de bus naar Vietnam gaan? En deze reis zo'n 27 uur duurt? Nee he! Het backpackersleven gaat niet altijd over rozen. Maar ik zou het voor geen goud willen missen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariehartje:
    1 maart 2017
    Hartstikke mooie weetjes, gelukkig wist ik al iets... ;) Have fun chickieeeee, talk to you soooon. XXX
  2. Maria:
    2 maart 2017
    Erg leuk allemaal maar het leukste is wel dat je weer tante bent geworden.