Nepal - Kallem an doen in Pokhara en bushwalking door Chitwan

4 november 2016 - Chitwan, Nepal

Na die vele dagen lopen waren we blij dat we in Pokhara waren. Wat is dat een heerlijk relaxte plek. Niet zo'n chaos als Kathmandu. We sliepen in de plek Lakeside, een lange straat aan met meer vol met winkeltjes, restaurantjes en barren. Echter waren we elke avond in dezelfde bar te vinden, de Busy bee. Picknicktafels, kaarsen, waterpijp, slechts een enkele westerling en LIVE muziek. We hebben heel wat dansjes gewaagd met de Nepalese bevolking. Na 4 dagen kon ik de Nepaleese liedjes al bijna meezingen.

Goed, we hebben heus wel meer gedaan dan rondhangen in de bar. We hebben de eerste dag heerlijk gezwommen in een zwembad van een luxe resort. De dag daarop hebben we scooters gehuurd en hebben we onze levens gewaagd aan het Nepalese verkeer. Een perfecte manier om de stad te verkennen. We hebben een bezoekje gebracht aan een waterval en een grot. Dat hadden we best over kun slaan. Het bezoeken van de World Peace Stupa was dan wel weer de moeite waard! Mooi om te vertellen is dat er kinderen waren die onze scooter probeerden te stelen. Ze stonden er met z'n drieën aan te sleutelen toen wij terug kwamen van de waterval. Deze kinderen geven misschien een verkeerd beeld van de bevolking hier, want de mensen zijn hier ontzettend eerlijk, aardig én: ze houden van feestjes. Zo vierden ze een aantal dagen het Tihar festival. Elke dag stond in het teken van iets anders. De ene dag ging het om de honden, de andere dag de koeien en de laatste dag stonden de broers en zussen centraal. Er werd op straat gedanst en gezongen door kinderen en de stoep werd versierd met mooie afbeeldingen, gemaakt van een soort gekleurde poeder. Het was een feestje om door Lakeside te lopen deze dagen. Nu was natuurlijk niet alles rozengeur en maneschijn. Ik heb ondertussen mijn eerste strip antibiotica weggeslikt en zijn de muggenbulten niet meer op 2 handen te tellen. Zal verder niet in details treden.

Na Pokhara zijn we naar Chitwan national park geweest. Hier hebben we een 2daagse bushwalk gedaan en zijn we verschillende krokodillen, neushoorns, zwijnen, aapjes en reeën tegen het lijf gelopen. Was leuk. Vooral de neushoorn, wat een beest. Zoals bij elke trip waar we dieren kunnen spotten liepen Dinise en ik ook hier weer de mooiste beesten mis. Zo hebben we geen beren, tijgers en luipaarden gezien. Misschien maar beter ook, want wie weet had ik dit verhaal dan wel niet kunnen schrijven. Dit verhaal is trouwens de laatste vanuit Nepal. We zitten nu weer in Kathmandu, waar we morgen het vliegtuig pakken naar onze volgende bestemming: Maleisië! Ik kijk uit naar het volgende avontuur maar vind het jammer om Nepal te verlaten. Het land heeft ondanks de armoede zoveel moois te bieden. Ik heb genoten van elke dag en weet het zeker; ik kom hier terug!

1. Maria:
    4 november 2016
    Wat een avontuur. En fijn dat je er zo van geniet. Nu op naar Maleisie. Ik print je verhalen ook uit voor oma. En ze vindt het altijd weer prachtig om dit te lezen. Een goede vlucht en tot gauw maar weer. Liefs pa, ma en oma Jannie
  2. Jeanet:
    7 november 2016
    Leuk hoor om zo van je reis verhalen mee te mogen genieten Veel plezier on your next trip
  3. Mariëlle en Annet:
    9 december 2016